Planuj swój trening a osiągniesz lepsze rezultaty

122007

Wszyscy więdzą, że aby schudnąć trzeba przejść na najlepiej dobraną dla siebie dietę. Większość osób wie również, że aby pomóc sobie jeszcze bardziej w zrzuceniu zbędnych kilogramów potrzebny jest trening – dobrane zestawy ćwiczeń aerobowych, dzięki którym zapewnisz jędrność i eleastyczność ciała po zrzuceniu kilogramów. Wiele osób uważa, że jeżeli będą ćwiczyć częściej i więcej tym szybciej uzyskają satysfakcjonujące rezultaty. Nie jest to prawdą, trening powinnien być przygotowany pod Ciebie. Trzeba pamiętać że organizm potrzebuje czasu na odpoczynek i regenerację.

Aktywność fizyczna bardzo pozytywnie wpływa na efekty stosowania diet i odchudzania. Trening i ćwiczenia pozwalają spalić tkankę tłuszczową, pozbyć się zbędnych materiałów przemiany materii oraz poprawiają ciało pod względem wyglądu zwiększając elestyczność i jędrność skóry oraz mięśni. Wykonywanie ćwiczeń regularnie, wpływa także bardzo dobrze na wytrzymałość organizmu i psychikę człowieka.

Częstotliwość ćwiczenia
Ciężko jest jednoznacznie odpowiedzieć na postawione sobie pytanie o częstotliwość treningów. Każdy organizm jest inny, każdy inaczej znosi wysiłek fizyczny i każdy organizm potrzebuje innego czasu na regenerację. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) optymalnym czasem treningu jest 3 x 30 minut w tygodniu z tętnem wynoszącym co najmniej 130 uderzeń serca na minutę. Zwracamy uwagę, że te dane dotyczą osób zdrowych, którzy nie posiadają nadwagi czy otyłości. Ważne, żebyś dostosowała swój trening do swojego organizmu. Przemęczając organizm nie osiągniesz wymaganych efektów a możesz doprowadzić do zmęczenia, w którym ciało odmówi posłuszeństwa i cały twój trening i dieta pójdą na marne. Pamiętaj, jeżeli chodzisz na fitness lub siłownie dopytaj się trenera, który pomoże wybrać odpowiednie zestawy ćwiczeń i diet dla Twojego celu i Twojego organizmu.

Czas treningu
Wybór dni i czasu w ciągu dnia też jest bardzo ważnym czynnikiem warunkującym osiągnięcie Twoich celów. Ćwiczyć trzeba oczywiście w dostępnym czasie wolnym, przeznaczamy go najczęściej na aktywność fizyczną. Wybierzmy takie dni w tygodniu w których będziemy mogli systamatycznie ćwiczyć. Wybór dni w których często będziemy mieli coś innego w planach mija się z celem. Wybierzmy lepiej dni w których mamy mniej zajęć, w pozostałe dni organizm jest zmęczony codziennym zabieganiem zarówno fizycznie jak i psychicznie – a wpływa to bardzo negatywnie na motywację do treningu. Nie ćwiczymy przed snem, wtedy pobudzony organizm w czasie treningu odmówi nam zasnięcia. Pamiętaj, żeby poranny wysiłek fizyczny poprzedzić lekkim śniadaniem. Nigdy nie trenuj rano bez śniadania.

Odpoczynek – najważniejszy trening
Gdy trenujesz na siłowni, pomiędzy seriami czy powtórzeniami pamiętaj bezwzględnie o przerwach (do 1 minuty). Pozwala to zregenerować siły przed kolejnymi seriami. Zapamiętaj to, że organizm spala tkankę tłuszczową i buduję mięśni właśnie w przerwach pomiędzy treningami. W procesie regeneracji pomiędzy treningami organizm wykorzystuje zjawisko superkompensacji, polegające na odbudowywaniu formy organizmu wraz z nadwyżką. Dzięki czemu kolejny trening charakteryzuje się większą efektywnością. Nie przeciążaj organizmu. Organizm jest Twoim przyjacielem więc pomóż mu ćwicząc i trenując ale nie przesadzaj bo zwróci się wtedy przeciwko Tobie.

Możesz zostawić komentarz.

Skomentuj